Marc design & realisation helpt ondernemers hun ideeën verder uit te werken tot een vermarktbaar product of experience. Ik bied een brede expertise, creativiteit en inzet om samen met u het maximale uit uw productidee te halen.

Werkwijze: van idee tot realisatie

Procesmatig en met een duidelijk doel voor ogen: kies voor mijn professionele werkwijze waarin we stap voor stap werken aan de realisatie van uw ideeën voor innovatieve producten die ontstaan vanuit een duidelijke visie.

In vier fasen, waarbij ik al tijdens het eerste gesprek handschetsen maak. Om de stof direct tot leven te brengen en aan te geven dat ik uw ideeën goed interpreteer. Voor de ontwikkeling van een nieuw product of om zoveel mogelijk creatieve ideeën te genereren.

Ik hecht veel waarde aan een goede voorbereiding. Door zowel u als klant als de markt waarin u opereert te doorgronden en kansen daarin te identificeren. Goed geïnformeerd over trends en ontwikkelingen. Netjes gearchiveerd, om u daar direct mee te kunnen helpen als we samen aan de slag gaan.

Productontwerp en Retail Design in 4 fasen

De werkwijze vanaf een projectdefinitie tot aan de uiteindelijke realisatie bestaat uit vier fasen:

  • 1: Idee fase
    De eerste fase binnen de werkwijze. Voor de projectdefinitie, oriëntatie en het genereren van (zoveel mogelijk) nieuwe ideeën.
  • 2: Concept fase
    De tweede fase, voor de synthese van kansrijke ideeën naar realistische concepten. Een belangrijke stap in de ontwikkeling en een fundamentele keuze voor de verdere productontwikkeling.
  • 3: Model fase
    De derde fase met een daadwerkelijk model tot resultaat. Door het concept te ontwikkelen tot een realistisch ontwerp.
  • 4: Detaillering fase
    De laatste fase om het ontwerp en model tot in de puntjes te realiseren. Optimalisatie tot een technisch en commercieel haalbaar product.

download PDF

Procesmatig en doelgericht

De werkwijze is altijd procesmatig en doelgericht. Op basis van een helder stappenplan, waarin we het project samen uitstippelen. We brengen tijdens het eerste gesprek in kaart wat we gaan doen en in welk tijdsbestek. Ik werk gestructureerd en houd de controle over het proces, zodat u altijd inzicht heeft in het productontwikkelingsproces en de keuzes die we maken.

Op basis van goede technische know-how, inspirerende vormgeving en commercieel inzicht. Voor pakkende vormgeving en communicatie. Het moet werken, het moet maakbaar zijn, het moet kloppen en het moet iets communiceren naar de doelgroep.

Deze werkwijze garandeert de basis voor een waardevolle en duurzame relatie. Wat mij betreft de beste samenwerking om tot succesvolle nieuwe producten te kunnen komen. Ik wil werken aan een toekomstbestendige en sterke positie voor mijn klanten. Enthousiast geworden? Neem contact met me op.

1

Idee fase

Project definitie, oriëntatie en ideeën genereren

2

Concept fase

Synthese kansrijke ideeën in realistische concepten

3

Model fase

Concept doorontwikkelen tot definitief ontwerp en model

4

Detailleringsfase

Optimaliseren ontwerp en realisatie

Beoordeel uw idee

Beoordeel zelf uw idee door aan vier aspecten van het idee een waardering te geven. Waardeer met een cijfer van 0 – 10.

Marktgericht

Heeft u een duidelijke doelgroep voor ogen? Wat wil de gebruiker? Wat is het gedrag van die gebruiker? Hoe ziet de productinteractie eruit? Wat is de beoogde marktpositionering? Wat is het prijs-marktsegment? Hoe vervult uw product de wensen van de gebruiker?

Aantrekkelijk

Spreekt het idee tot de verbeelding? Wordt u er warm van bij het idee dat het product straks op de markt is? Is het idee spraakmakend? Kan het een mooi product worden? In hoeverre is het product onderscheidend in design? Wordt het product straks met trots gedragen binnen uw bedrijf?

Realiseerbaar

Denkt u dat het product produceerbaar is met het oog op geometrie, materialen en fabricagewijzen? Denkt u dat het een betaalbaar product is? Is het product te implementeren binnen uw bestaande bedrijfsvoering? In hoeverre moet u uw bedrijfsprocessen aanpassen op het nieuwe product? Hoe ziet de levenscyclus eruit van het nieuwe product?

Conceptueel sterk

Is het idee vernieuwend? Wordt er echt op een behoefte ingespeeld met het nieuwe product? Is het idee doordacht waarbij met alle mogelijke valkuilen rekening is gehouden? Onderscheid uw idee zich duidelijk van de reeds bestaande oplossingen in de markt?

Neem contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek!

Contactverzoek

Benieuwd naar de mogelijkheden?